Polityka prywatności
Polityka prywatności
Regulamin organizacyjny oraz informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Podstawy prawne – Podmiot leczniczy, działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, zwanej dalej Ustawą o działalności leczniczej. (Dz. U. Nr 112,poz 654)
- Ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz.U. z 2010 r. Nr 220,poz 1447i Nr 239, poz. 1593)
- Wpisie do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (Nr księgi 000000215207)
- Innych przepisów prawa
- Firma/nazwa podmiotu – Fizjoterapia „Synapsa” Bożena Stępniak
ul. Wallek-Walewskiego 8/1, 30-094 Kraków - Regulamin obowiązuje
- Wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę wskazanego w punkcie 2 w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia.
- Wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Podstawowym celem podmiotu leczniczego jest udzielenie świadczeń
zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa. - Do podstawowych zadań podmiotu leczniczego należą:
▪ przeprowadzanie wizyt fizjoterapeutycznych,
▪ udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
▪ dobór odpowiednich zabiegów w zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta,
▪ prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
▪ opiniowanie o stanie zdrowia i postępów fizjoterapii.
- Podstawowym celem podmiotu leczniczego jest udzielenie świadczeń
- Struktura organizacyjna zakładu leczniczego – W skład firmy wchodzą:
- Gabinet kinezyterapii/terapii manualnej/masażu
- Szatnia
- Toaleta
- Poczekalnia
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych – W ramach podmiotu leczniczego udzielane są:
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie fizjoterapii i masażu
▪ fizykoterapia
▪ kinezyterapia / terapia manualna
▪ masaż - Świadczenia fizjoterapeutyczne mogą odbywać się także w miejscu zamieszkania pacjenta.
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie fizjoterapii i masażu
- Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych ul. Wallek Walewskiego 8/1, 30-094 Kraków
- Organizacja i zadania zakładu leczniczego
- Gabinetem Synapsa Fizjoterapia kieruje i reprezentuje – właściciel.
- Właściciel gabinetu odpowiada za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych oraz spełniające wymagania zdrowotne określone we właściwych przepisach.
- Podczas nieobecności właściciela gabinetu zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Do obowiązków i uprawnień właściciela należy:▪ organizowanie i kierowanie pracą pozostałych pracowników,
▪ zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny pozostałych pracowników,
▪ podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i zwalniania pracowników.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym
- Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i masażu w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W uzasadnionych przypadkach świadczenia są udzielane w domu pacjenta.
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
▪ osobiście (bądź przez członków rodziny, czy też osoby trzecie )
▪ telefonicznie: 504 917 466
▪ mailowo: kontakt@synapsa-fizjoterapia.pl - Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie płatnych świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia zdrowotne są realizowane od poniedziałku do piątku 9.00-20.00, w soboty 9. 00 – 14.00.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.
- Opłaty za świadczenia zdrowotne
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie odpłatnych świadczeń zdrowotnych, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie internetowej: www.synapsa- fizjoterapia.pl
- W gabinecie płatności można dokonywać gotówką lub przelewem bankowym.
- Do głównych zadań organizacyjnych w gabinecie masażu i rehabilitacji należą
- Realizacja zadań podmiotu i celu do którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie.
- Kompletne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków.
- Dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego.
- Zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu.
- Przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta.
- Wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
- Do podstawowych zadań organizacyjnych w gabinecie masażu i rehabilitacji należą
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, i zapoznanie się z historią choroby.
- Określenie kierunku fizjoterapii.
- Prowadzenie fizjoterapii indywidualnej.
- Dobór odpowiedniej techniki zabiegów w zależności od jednostki chorobowej.
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela.
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- Podmiot leczniczy prowadzi karty pacjenta zawierające wywiad z pacjentem oraz kserokopie dokumentacji medycznej pacjentów korzystających z usług fizjoterapeutycznych i zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest w szczególności na pisemny wniosek:
a) Pacjenta, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez Pacjenta, (za okazaniem dowodu tożsamości);
b) Podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności: podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru; podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
c) Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
d) Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
e) Organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
f) Zakładom ubezpieczeń, za zgodą Pacjenta. - Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2 lit. a) winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego Pacjenta.
- Po śmierci Pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez Pacjenta za życia.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
a) do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego,
b) poprzez sporządzenie jej kopii,
c) poprzez sporządzenie jej odpisów lub wyciągów. - W sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach dokumentacja może być wydana z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu i za pokwitowaniem.
- Dbając o bezpieczeństwo danych osobowych Pacjentów, „Synapsa” nie pobiera od Pacjenta oryginałów dokumentacji.
- Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć wyłącznie Bożena Stępniak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Synapsa Fizjoterapia Bożena Stępniak.
- W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe, odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej podmiot leczniczy nie pobiera od Pacjenta żadnych opłat.
- Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamości osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy. Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem.
- Na pisemny wniosek osoby uprawnionej dokumentacja może zostać przesłana pocztową przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku na formularzu wydania dokumentacji należy odnotować numer nadawczy i załączyć potwierdzenie nadania oraz zwrotne potwierdzenie odbioru.
- Podmiot leczniczy może udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w przypadku gdy:
a) Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy na piśmie,
b) zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta lub innych osób;
c) zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
d) obowiązujące przepisy prawa tak stanowią. - Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta.
- Prawa pacjenta – W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Synapsa Fizjoterapia pacjent ma prawo do:
- Poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
- Świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej.
- Rzetelnej informacji o stanie zdrowia.
- Wyrażenie zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach i leczeniu.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w gabinecie ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do właściciela zakładu.
- Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag ,wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta, a także przepisach odrębnych.
- Obowiązki pacjenta
- Przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, e-papierosów, oraz innych używek, a także spożywania alkoholu na terenie placówki.
- Przestrzeganie higieny osobistej.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
- Przestrzeganie zaleceń fizjoterapeuty.
- Przestrzeganie godzin i dni wizyty w gabinecie.
- Pacjent swoją nieobecność powinien zgłosić do 12 godzin przed zaplanowaną wizytą, po przekroczeniu tego terminu pacjent może zostać obciążony kosztem wizyty.
- Pacjent, który wykupił pakiet rehabilitacyjny, bądź pakiet masaży, może wykorzystać go w ciągu roku od daty zakupu. Istnieje możliwość wykorzystania pakietu przez inną osobę, wskazaną przez kupującego. Wykupiony wcześniej pakiet nie podlega wymianie na gotówkę.
- Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do właściciela placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- W jakim przypadku podmiot leczniczy może odmówić wykonania zabiegu
- Jeśli pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, które naruszają godność osobistą fizjoterapeuty.
- Jeśli fizjoterapeuta uzna, że zagraża to zdrowiu pacjenta.
- Fizjoterapeuta może przerwać wykonywanie zabiegu w przypadku stwierdzenia
pogorszenia się samopoczucia pacjenta lub wystąpienia zmian w wyglądzie skóry.
- Regulamin
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 października 2019 roku jest podpisany przez właściciela gabinetu oraz jest udostępniony w miejscach ogólnodostępnych, jak również na stronie internetowej www.synapsa-fizjoterapia.pl i dostępny dla osób których dotyczy.
- Zmiany do niniejszego Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
Informacja o przetwarzaniu Państwa danych osobowych
- Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- RODO) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1). Jednym z założeń RODO jest przekazywanie klientom szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania ich danych osobowych, dlatego prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Fizjoterapia ”Synapsa” Bożena Stępniak ul. Wallek-Walewskiego 8/1 30-094 Kraków, e-mail: kontakt@synapsa-fizjoterapia.pl. Administrator stosuje wszystkie niezbędne środki organizacyjne i techniczne zapewniające poufność, integralność i dostępność Państwa danych.
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług oferowanych w gabinecie rehabilitacji na podstawie Państwa zgody wyrażonej zgodnie z art. 6 ust. 1 lit c i a RODO w związku z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, oraz ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dane osobowe w postaci: imienia i nazwiska, daty urodzenia, adresu zamieszkania, numeru telefonu oraz adresu email – przetwarzane będą w celu:
▪ kontaktu telefonicznego mającego na celu ustalenie i zmianę terminu wizyty lub wysłanie powiadomienia sms lub wiadomości email o nadchodzącej wizycie
▪ realizacji świadczenia – założenia karty pacjenta
▪ promocji i marketingu - Informujemy, że na naszej stronie internetowej używamy technologii, takich jak pliki „cookie”, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszej stronie internetowej.
- Dane Państwa nie będą przekazywane innym odbiorcom ani do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa – przez okres 20 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w Państwa dokumentacji medycznej.
- Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz w stosunku do danych przetwarzanych na podstawie zgody prawo usunięcia danych oraz prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem zgody.
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa ul. Stawki 2), w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie numeru telefonu oraz adresu email jest dobrowolne, zależne wyłącznie od Państwa zgody, ale konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości szybkiej komunikacji z Państwem np. w celu zmiany, bądź ustalenia terminu wizyty.
- Decyzje podejmowane wobec Państwa danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
- Administrator dokłada wszelkich starań aby zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym lub umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystywaniem, dostępem, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Kontakt
W celu umówienia się na wizytę lub w razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub z użyciem poniższego formularza.
Administratorem danych osobowych jest Fizjoterapia Synapsa Bożena Stępniak. Dane kontaktowe oraz adres dostępny jest na stronie internetowej www.synapsa-fizjoterapia.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu nawiązania i utrzymywania kontaktu mailowego. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora znajdują się pod adresem www.synapsa-fizjoterapia/polityka prywatności. W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem: kontakt@synapsa-fizjoterapia.pl
Synapsa Fizjoterapia
Synapsa – Fizjoterapia
Natalia Dąbrowska
ul. Złoty Róg 29 A
30-095 Kraków
telefon: +48 504 917 466
kontakt@synapsa-fizjoterapia.pl
Adres
Synapsa – Fizjoterapia
ul. Złoty Róg 29 A
30-095 Kraków
Godziny przyjęć
Pon-Pt – 9:00 - 20:00
Sob – 9:00-14:00